torsdag 14 juli 2011

Lite nya grejer..

Lovade att jag skulle skriva lite om grejerna jag beställde hem i senaste inlägg. Blir dock ganska kort och koncist, eftersom jag skriver detta ute vid villan. Internet fungerar alltså inte alltför bra här ute vid vattnet.

Nåväl.. Jag lade in en beställning till Vasa (Finland), till Kurres jakt och fiske och en beställning på Jakto.se. Fick hem allting under förra veckan och imorgon blir det dags att testa grejerna lite. Blir knappast någon rapport de närmaste dagarna ändå, pga. att helgen än en gång går i arbetets tecken. Men det är väl självförvållat, eftersom jag bytte jobbhelg med en kollega denna gång... Mera ledigt om en vecka istället då = Mera tid för fiske.


Okej, ovan ser ni de beställda grejerna.. Blev 2 st Westins jättar, 2 st Alien Eel, några Soft-4-Playare + "skedar" för att få dem att nå ner till lite djupare vatten och slutligen några större jiggar, som förhoppningsvis faller gäddorna i smaken. Blev ett litet missförstånd med Westinarna. Hade tänkt mig "shallow runner" modellen som går på 1-2 meters djup och är lite mindre, men dessa 2 dumpades i brevinkastet, så vad kan man annat än tacka och ta emot. Dessa orginala jättar går på ca. 4 meters djup. Bestämde mig för att lämna med dem, eftersom jag inte har några riktigt djupgående wobblers sen tidigare. Kanske en av dessa visar sig vara det riktigt rätta i jakten på 10+aren i höst, vem vet.

Kommer nu att sörpla i mig det sista kaffet, läsa artikeln om "gummitarzan" (Jonas Blom) i senaste nummret av Fiske-Feber och se solen sjunka ner i havet. Sen lite sömn innan grejerna packas i bilen - Sen äntligen dags för lite gäddfiske igen.

Dagens kloka ord: "Att jobba mycket är inte bra för ens gäddfiske, det kan till och med ha en hämmande effekt" // Gädda the movie

Skitfiske!

2 kommentarer:

  1. Ha du fått hede anna som du väntar på från Sverige na? :D

    SvaraRadera
  2. Nope.. Inte ännu, men förhoppningsvis e den påväg.. :)

    SvaraRadera