lördag 26 november 2011

Rapport och lite bilder..

Börjar vara en tid sen jag skrivit nåt här nu igen.. Orsaken till detta är tidsbrist och helt enkelt för mycket program. Under de senaste veckorna har jag nästan varit tvungen att ha allt uppskrivet i kalendern för att inte missa nåt. Så får det inte fortsätta!

Från och med nu kommer jag att varva ner och börja finna mig i nuet. Att fortsätta på dethär viset går inte i längden.

Nåja, det om det.. Sen över till fisket. Några pass till har det blivit sen sist jag skrev.



Såhär såg det ut en morgon när vi stack iväg från Larsmo. Samma temperatueren i vatten och luft, ca. 2 grader.



Huggvilliga gäddor i snöyran. Detta utspelade sig under förra lördagen (19.11.2011). Riktigt intressant gäddpass, som resulterade i 53 landade gäddor.


...och däribland några lite finare gäddor. Antalsmässigt vann jag inte inbördes-striden i båten, men jag landade i alla fall dagens största gädda. 4,9 kg och 92 cm.



Härlig kondition på denna gädda. Bred över ryggen och rund om magen. En mycket fin höstgädda som återfick sin frihet efter vägning, mätning och fotografering.



Så slutligen dagens "bra att ha med sig-tips": Kalastajan ensiapupakkaus (Förstahjälp väska för fiskare). Fick denna lilla och behändiga väska av min underbara fru när jag fyllde år. Detta är dock inte så farligt som det ser ut. Det händer lätt att man får små sår på fngrarna när man "river" dem mot gäddans vassa gälbågar och när man fryser om händerna vill det aldrig sluta blöda. Kan skriva en kort redogörelse om vad som finns i väskan här i ett senare skede.

Glad lillajul på er alla! Nu drar jag ut till villan med mina nära och kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar