onsdag 29 juni 2011

Varmt sommarväder - "Fiske" på nätet...

Så hade man en hel dag ledig, eftersom jobbet kallar igen till veckoslutet.. Hade fantiserat att jag skulle komma mig ut på lite gäddfiske nu under onsdagen, men beslöt att låta bli pga. det varma sommarvädret.

Kommer istället att sätta mig ner och "fiska" lite på nätet och se om man skulle hitta lite nya intressanta beten. Har egentligen inga beten som når ner till de djupare vattnen, så lite jiggar och sånt kanske skulle vara smart att skaffa hem (typ stora shadjiggar, Alien Eel eller nåt liknande..)


Alien Eel i alla möjliga färger.

 Väntar dessutom nu redan med spänning på ett paket från Sverige, men mer om detta senare...

Såå... Bara att hoppas på att värmeböljan drar över så snabbt som möjligt nu då, så man får gäddorna att hugga igen.. Var ut en sväng med frugan igår, mest för att njuta av det vackra vädret, men hade naturligtvis med spöna och testade lite för att se om man kunde lura någon snipa till hugg... Men ingen gädda syntes till, så därför bestämde jag mig för att torrfiska idag istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar