lördag 20 augusti 2011

Regnbågsfiske i Jeppo

Lovade att jag skulle ladda upp en video från kvällen ute vid regnbågsvattnet.. Fick lite tid över idag, så jag klippte ihop en kort snutt av det jag filmade under kvällen..

Enjoy!


Vattnet finns alltså i Jeppo och stället heter Bredkangan. Jag rekommenderar verkligen att alla som är lite intresserade av fiske tar en trip ut till platsen. Mycket vackert ställe, var man kan koppla av till max. Sjön är ganska liten och det planteras ut mer fisk rätt ofta, så jag skulle säga att chanserna att få upp något är också rätt så goda.

Under kvällen testade vi på fiske med fluga, spinnfiske och mete. Bottenmetet gav bäst, men senare på kvällen visade sig det vanliga traditionella flötmetet också fungera. 3 fiskar landades under kvällen och en ville visa sig på styva linan genom att slita sig ca. en halvmeter från håven.

Kommer säkert att bli flera kvällar ute vid stranden bara jag får lite tid över.. Få se när man kommer sig iväg näst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar