torsdag 29 september 2011

Fiske imorgon..

Så var det äntligen dags för lite ledigt igen.. Hade tänkt dra iväg söderut imorgon, men Guy ringde mig imorse och det blev ändrade planer. Jag hade nästan ställt in mig på att jag hamnar sticka iväg ensam, men som tur lyckades Guy fixa morgondagen ledig. Han hamnar dock ta en sväng via jobbet från morgon, vilket betyder att jag får sova lite längre och stiga upp först vid 8-tiden. Skönt!

Fisket har den senaste tiden varit riktigt bra här i skärgården och det har fångats tiotals gäddor nästan under varje pass. De större gäddorna hittas ännu inte allt för ofta, men förr eller senare skall man väl nog lyckas "knäcka koden", eller i alla fall börja se ett mönster över de större madamernas levnadsvanor.


Jag har alltid haft en tendens att ha höga målsättningar, och när Guy frågade om jag var med på att försöka slå "mängdrekord" under morgondagen blev jag snabbt intresserad. Missförstå mig inte nu - Visst föredrar jag större gäddor, även om det då blir färre till antal. Under morgondagen kommer vi dock att fiska i de riktiga "guldgruvorna", var gäddorna har varit som tokiga den senaste tiden. Kanske det blir en snipjakt av det hela, men man kan aldrig veta var den riktiga suggan ligger och väntar på ett passligt byte.. Och visst är det roligt att fiska när huggen duggar tätt.

Målsättnigen för morgondagens fiske: 100 st gäddor. 100% catch and release tillämpas försås.

Återkommer i ett senare skede om hur det gick och om vi nådde upp til målet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar