tisdag 20 mars 2012

Fiskefilm från mars 2012..

I videon nertill ser ni lite korta snuttar av vad som hänt under dagarna på isen under mars månad.. Satt uppe halva natten och redigerade filmen och i "morse" när jag steg upp satte jag till musiken och publicerade den färdiga filen. (Tog en bra stund att hitta lämpligt filformat, nybörjare som man är) Jag valde att exportera filen till mpeg2 format och blev helt nöjd med resultatet.


Förra fredagen fick jag uppleva bästa isfisket hittills.. Jag fiskade med mina 7 spön och Lalli hade ut ca 15 st angeldon. 15-20 gäddor landades under dagen, varav endast ett fåtal under 3 kg.


I normal kondition skulle denna gädda knappast väga mycket över 2 kg. Nu kommer jag inte ihåg exakta vikten på denna, men jag tror den låg på mellan 3,5-4 kg.


Denna gädda på ca 5 kg (88 cm) högg på en stor levande mört innan jag hade hunnit få ut alla spöna. En riktig tjockis!!



Så slutligen dagens riktigt fina madam, 7,35 kg fördelat på 101 cm! Denna dam högg på spöet som jag hade riggat med extra blänke (Biltema-spinnare) närmast land. Måste erkänna att jag tvivlade lite när jag satte ut spöet på så grunt vatten så blyet nästan hängde i hålet. Men vilken tur jag lät spöet stå där! Jag får dock dela denna gädda med Lalli, eftersom han skötte 90% av jobbet. Jag var naturligtvis ute vid spöet längst bort, för att sätta på nytt bete, när vippan närmast land smällde upp.

Imorgon blir det eventuellt ett pass på isen igen och på torsdag styr vi ner mot Åbo med grabbarna, för att åka över till Sverige (Stockholm) på sportfiskemässan.. Kommer att bli sjukt intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar