torsdag 28 april 2011

Första passet i öppet vatten från båt

Idag kom jag mig äntligen ut på det första gäddpasset från båt för säsongen. Gäddan verkade trög, eller så kan det också vara så, att jag inte visste riktigt var jag skulle leta efter dem. Jag har alltid kommit igång med gäddfisket så sent, så det här med vårfiske är rätt så nytt för mig.

Testade stora jerkar, små Salmo sliders, både stora och små gummibeten och slutligen även lite trolling med några Zalt wobblers.



Det blev ingen gädda, men båtsäsongen är öppnad och nu är det bara att försöka lyckas överlista någon förleksgädda också.

Blir eventuellt lite flötestrolling imorgon. Kommer jag mig ut, så blir det troligtvis i okända vatten så det lönar sig knappast att ha allt för höga förväntningar... Nytt vatten är alltid intressant, men av erfarenheter har jag lärt mig att inte vänta mig allt för mycket när man åker ut för första gången till ett nytt ställe.



Båten jag fixat på under våren gick till min stora glädje också mycket bra i vattnet. Inga problem att fiska ensam ur den, och inga problem att ha en kompis med sig heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar