tisdag 17 januari 2012

Trög inledning på säsongen.. Blankpass igen

Idag stod det ismete på schemat igen. Från föregående pass kunde ju allt bara bli bättre - eller..?

Imorse lyckades jag faktist ta mig iväg lite tidigare. Tre av de sju spöna var färdigriggade medan det ännu var mörkt och när jag satte mig ner med en den första kaffekoppen vid 9-tiden var förväntningarna höga. Visade sig dock, att gäddorna inte alls var på hugget idag. Eller så var jag helt enkelt bara på fel ställe.

Efter 7 timmar på isen utan ett enda hugg styrde jag hemåt igen... Nåja, från detta kan det ju verkligen bara bli bättre. Skitfiske! Bokstavligen...

4 kommentarer:

  1. Aldrig något kul med totalt blanka pass. Men som sagt tror inte det kommer att bli sämre iallafall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, verkligen inte roligt att blanka... Jepp, från detta kan det bara svänga i en riktning.. Årets första gädda ska tydligen vara rätt så svårlurad.. :D

      Radera
  2. Härlig blogg och fina gäddor ni får! Hoppas det är okej att jag länkar till er blogg ifrån min. Ha de gött och skitfiske på er! / Robin Team ace of pikes

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, vi gör vårt bästa.. :) Visst, det är okej. Jag ska hålla ögonen på er blogg också. Skitfiske! Mvh. Jonas

      Radera