fredag 11 mars 2011

Blankpass i slaskvädret

Lovade ju att jag skulle komma med rapport angående dagens ismete i det nya vattnet.

Så, dagen kan väl sammanfattas med ett ord: "FIASKO". Det ville sig bara inte idag. 2 plusgrader och snöblandat regn under hela förmiddagen fick mig att packa ihop grejerna och bege mig hemåt igen efter endast 3 timmar på isen.


Efter 90 km i bil (tur och retur), så kändes det lite snopet att komma hem, utan att ens ha fått se en gädda. Men det är väl det som är charmen med fisket - En dag kan det nästan "koka" i vattnet och det hugger överallt, medan det kan vara helt tvärtom nästa dag. Man har ju ofta hört att det kan vara just den trögaste dagen som förvandlas till den bästa när den riktigt sluga damen kliver på. Nåväl, jag orkade bara inte sitta där ensam i slaskvädret idag.

Grejerna är i alla fall på tork nu och det tar knappast länge innan jag är ute på isen igen. 

Satsade istället eftermiddagen på att försöka skaffa mera betesfisk, som har varit ett grymt problem nu under vintern. Lyckades inte få någon mört med metet, men jag riggade mörtstugan istället invid en sluss där isen äntligen har lossnat. Tror tyvärr inte att mörtarna rör sig på detta område, men man måste ju testa där det finns möjlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar