söndag 9 oktober 2011

Två lediga

Så var man ledig två dagar igen efter 24 timmar jobb under helgen. Några "måstesysslor" har jag inte heller (förhoppningsvis) så vem vet, kanske jag kommer mig ut på ett gäddpass redan imorgon.

En av vårens finare gäddor, 5,5 kg
Påväg hem från jobbet ikväll ringde jag Jacob och vi diskuterade lite angående fisket i Nykarleby. Jacobs kompis hade varit ut och testat lite på samma ställe var jag var senast, men fisket verkade fortfarande vara trögt i detta vatten. Funderade lite på att testa mitt hemmavatten här i den inre skärgården ifall jag kommer mig iväg imorgon.

På tisdag blir det förhoppningsvis ett längre pass med Guy. Vi har varit ut på ett flertal turer nu under hösten, men ännu har vi inte lyckats landa någon riktigt stor gädda. Nåja, förr eller senare stöter man väl säkert på nån finare madam.

Slutligen kommer här en länk till FJ-Fishings hemsida. Här finns bland annat videor, skriverier och bilder från Franks, Jespers och deras kompisars fisketurer. Check it out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar