måndag 24 oktober 2011

Svidande blankpass - Nya tag imorgon..

Om det är något jag önskar ogjort, så är det förra onsdagens gäddpass i Nykarleby. Jag har aldrig någonsin upplevt ett sämre fiske!


Redan när jag kom fram till dagens "hotspot" blev jag rädd för att dagen skulle sluta på det vis den gjorde. Jag kunde lika gärna ha fiskat i kaffepannan hemma i värmen.. Vattnet var fortfarande så smutsigt, så en skrikig wobbler på ca. 30 cm djup inte syntes överhuvudtaget.

Efter 4 timmars lidande styrde jag mot hamnen lite småsur (för att inte säga asförbannad) totalt knäckt av det svidande nederlaget. Höstfisket visade verkligen sin avigsida förra onsdagen.

Det eviga regnet verkar ha dödat det fina fisket helt och hållet i Nykarleby, så imorgon blir det inget pass söderut. Nej, yttre skärgården i hemmavattnet, var vattnet är kristallklart om man jämför med Nykarleby. Det blir morgondagens destination.

1 kommentar: